Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koučování v nekomerčním sektoru
Drotárová, Marcela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá koučováním jako metodou rozvoje pracovníků a tím i organizací v nekomerčním sektoru. Práce se zaměřuje na koučování, jeho vývoj a metody, na externí a interní koučování, kompetence kouče a výzkumy koučování. Pozornost je věnována specifikům rozvoje a motivace pracovníků nekomerčního sektoru a dosavadní tematizaci koučování v nekomerčním sektoru v odborné literatuře a v dalších pramenech. Součástí práce je kvalitativní šetření provedené formou polostrukturovaných rozhovorů s pěti koučovanými pracovníky z nekomerčního sektoru, konkrétně ze sociální oblasti, z krajských úřadů a školství. Šetření je zaměřeno na konkrétní podoby využívání koučování v nekomerčním sektoru, jeho kontext, přínos pro rozvoj pracovníků a organizací a specifika koučování v nekomerčním sektoru. Výstupy z tohoto šetření dokreslují současnou situaci při využívání koučování v nekomerčních organizacích. Klíčová slova: koučování, metody koučování, formy koučování, kompetence kouče, nekomerční sektor, neziskové organizace
Průběžné vzdělávání koučů v poradenské praxi
Janecká, Jana ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Teoretická část práce se zabývá definicí a koncepcí koučování, odlišením od jiných metod poradenské práce a přístupy, které koučování ovlivnily a ze kterých vychází. Detailně je rozpracována část, která se zaměřuje na osobnost kouče, jeho klíčové kompetence a představení profesních organizací. V závěru teoretické části je věnována pozornost systému vzdělávání koučů v České republice. Praktická část bakalářské práce shrnuje výsledky výzkumu, který byl zaměřen na vzdělání a další vzdělávání koučů a zjišťování jejich postojů k seberozvoji, k členství v profesních organizacích a individuálním certifikacím. Získané výsledky byly dle charakteru dat zpracovány deskriptivní statistikou. Výsledky jsou prezentovány grafickou i slovní formou. V této části jsou představeny výsledky kvantitativního dotazníkového šetření. Z realizovaného výzkumu vyplynulo, že většina respondentů se dále vzdělává v akreditovaných výcvicích, dále se rozvíjí v různých oblastech a často není držitelem profesní certifikace ani členem profesní organizace. Dále vyplynulo, že kvalita profesionálních koučů v ČR je velmi rozdílná.
Koučink jako metoda rozvoje lidí ve výrobní společnosti
Lacinová, Jana ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Ondráček, Michal (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat proces koučování ve výrobní společnosti a na základě těchto informací porovnat období před zavedením koučinku a po jeho implementování. Pozitivní dopady budou sledovány především v oblasti efektivity výrobního procesu, dále v oblasti zmetkovitosti výroby a v neposlední řadě bude zkoumána úroveň spokojenosti zaměstnanců. K těmto účelům budou využity hodnotící rozhovory zaměstnanců, kteří se koučování zúčastnili, společně s interními materiály podniku, jež mi byly dány k dispozici. Přínosem diplomové práce je především zhodnocení dopadů procesu koučování v této výrobní společnosti a na základě zjištění jejích nedostatků navržení doporučení pro budoucí vývoj v oblasti lidských zdrojů. Obecné závěry diplomové práce a následná doporučení mohou být využity také dalšími výrobními společnostmi, které se chtějí na rozvoj zaměstnanců prostřednictvím koučinku zaměřit.
Koučink jako metoda vedení lidí
Nováková, Kateřina ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Ondráček, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou koučinku jako metody vedení lidí v profesionálních basketbalových klubech v České republice. Náplní je zjistit, na kolik jsou profesionální basketbaloví trenéři s několikaletou praxí seznámeni s metodami koučinku a zda jej využívají ve své každodenní praxi. Ke zjištění potřebných informací bylo využito dotazníkového šetření prostřednictvím emailové komunikace s jednotlivými trenéry. Zjištěné výsledky jsou následně porovnány s informacemi získanými studiem knih předních amerických trenérů. Přínos práce spočívá v samotném zjištění a ohodnocení využívání koučinku v oblasti vedení profesionálních basketbalových týmů. Problematika koučinku v této, ani jiné sportovní oblasti nebyla v České republice dosud uceleně zpracována do žádné knižní publikace. Samotný souhrn zahraniční literatury je proto rovněž přínosem. Bonusem práce je samotné doporučení na zlepšení činnosti basketbalových trenérů. Doporučení a závěry diplomové práce mohou být užitečné nejen pro zlepšení práce jednotlivých respondentů tohoto dotazníku, ale mohou sloužit k obecnému zvýšení efektivity práce trenérů při vedení sportovních týmů. Práce rovněž může sloužit basketbalovým hráčům k rozšíření jejich znalostí v oblasti rozvoje vlastních schopností a dovedností. Výsledky jsou rovněž využitelné pro Českou basketbalovou federaci, Sdružení basketbalových trenérů, které má na starost metodiku vzdělávání trenérů, a pro univerzity poskytující studium dvouletého vzdělávacího programu Trenérská škola. Samotná práce by se dala rozdělit do čtyř hlavních částí. První část se věnuje oblasti obecného koučinku, jeho využití, metodám a osobnosti kouče. Druhá část se zaměřuje na oblast sportovního koučinku a následně na specifika vedení v basketbalu. Třetí část se zabývá samotným průzkumem využití koučinku při vedení basketbalových týmů profesionálními trenéry. V poslední části jsou shrnuty výsledky jednotlivých trenérů a navržena doporučení sloužící ke zlepšení jejich činnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.